پس از ایالات متحده آمریکا اینبار اتحادیه اروپا هم دست به وضع قوانین سفت و سخت علیه ارزهای دیجیتال و گسترش آن کرده است.
سازمان حمایت از مصرفکنندگان اروپا، با انتشار سندی مفصل اعلام کرد مردم از خطرهای مرتبط با رمزارزها آگاه نیستند و این رویه ناعادلانه در پس تبلیغات فریب دهنده مختلف مصرف کنندگان را در معرض ضرر قابل توجه مالی قرار می دهد.
در بخشی از این سند آن ها درخواست داشتند تا شبکه بینالمللی حمایت از مصرفکننده و مشتری از طریق بازوهای اجرایی خود قوانین سفت و سختی را برای ممنوعیت تبلیغات ارزهای دیجیتال در پلتفرم های پر بازدید مانند توییتر، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب وضع کنند تا از تبلیغات بی اساس توسط اینفلوئنسر ها جلوگیری شود. فیس بوک به عنوان پیشتاز شبکه های مجازی تبلیغات از این دست را ممنوع کرده است.
گفتنیست این نهاد وظیفه هماهنگی و حل اختلاف بین ۴۶ سازمان مستقل حامی از حقوق مصرف کنندگان در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را دارد.